کارگاه ماسک خلبان و خدمه

بدن انسان به اکسیژن وابسته است. با افزایش ارتفاع و کاهش فشار، میزان اکسیژنی که بدن انسان می تواند در طول تنفس جذب کند کاهش می یابد. برای فعال کردن پرواز در ارتفاع بالا، یا باید کابین هواپیما تحت فشار باشد تا فشار در ارتفاع پایین‌تر شبیه‌سازی شود، یا باید اکسیژن تکمیلی برای سرنشینان هواپیما فراهم شود. در سطوح کروز که معمولاً توسط هواپیماهای تجاری پرواز می شود، کاهش فشار می تواند به سرعت منجر به ناتوانی شود. هرچه ارتفاع بیشتر باشد، زمان مفید هوشیاری کمتر است.

طبق مقررات، ماسک های اکسیژن باید در دسترس خدمه هواپیما باشد تا هوای قابل تنفس برای آنها فراهم شود. این ماسک ها در صورت افت فشار که ارتفاع کابین را از سطح قابل قبولی بالاتر می برد و یا در هنگام دود استفاده می شود. استفاده از ماسک بر اساس سیاست سازمانی و مقررات ملی تعیین خواهد شد. بنابراین اهمیت کارگاه ماسک خلبان و خدمه از همین جا آشکار می شود.

table1

دستگاه موجود در کارگاه ماسک خلبانی و خدمه که توسط این شرکت طراحی و تولید شده است، قابلیت تست ماسک را در شرایط مختلف پروازی دارد. میزان اکسیژن ورودی به ماسک به ارتفاع پرواز و تنفس بستگی دارد و با این دستگاه می توان تنظیماتی با حساسیت بالا انجام داد.

IMG 0012
تست ماسک اکسیژن خلبان و خدمه
کارگاه ماسک خلبان و خدمه
تست ماسک اکسیژن خلبان و خدمه